Trenuj z Tomaszem Domagałą i X-BIONIC #3

Do Bike Challenge zostały nam jeszcze trzy cykle treningowe. Tomasz Domagała, trener kadry Polski paratriathlonistów, zdradza co zrobić, aby przygotować się optymalnie do startu w poznańskim wyścigu.

Tomasz Domagała – w przeszłości kolarz. Dwukrotny reprezentant Polski na Mistrzostwach Świata w kategorii Junior. Wielokrotny medalista Mistrzostw Polski. Od 3 lat trenuje Triathlon i jest przewodnikiem osoby niedowidzącej, z która w tym roku zdobył tytuł Mistrza Świata w Duathlonie. Ponadto ma na swoim koncie zwycięstwa w Pucharach Świata w triathlonie, 3 miejsce na Mistrzostwach Świata w triathlonie i Mistrzostwach Europy. Obecnie przygotowuje się do nadchodzącego IronMana w Barcelona, gdzie chce zdobyć slota na Mistrzostwa Świata na Hawaje w 2017.

 

Poniedziałek

dzień wolny

Wtorek

Jazda na rowerze przez 60-80 minut:

  • aktywna regeneracja na małej tarczy przy kadencji 90-95.

Środa

dzień wolny

Czwartek

Jazda na rowerze przez 100 minut:

  • 30 minut rozgrzewka – mała tarcza tętno na poziomie 70-75%;
  • 3×3 kilometry – mocne tempo na poziomie 90-95% tętna przy kadencji 90-95; przerwa 5-minutowa;
  • 30 minut aktywna regeneracja podczas powrotu do domu – mała tarcza.

Dolomiten_Bike130504-_MG_8852_XB_Bike

Regularność treningu jest bardzo ważna. Jeżeli dopiero teraz masz zamiar zacząć ćwiczyć, koniecznie zacznij od pierwszej części. Linki podajemy na końcu artykułu.

Piątek

dzień wolny – rozciąganie i masaż.

Sobota

Jazda na rowerze przez 120 minut:

  • 20 minut aktywna rozgrzewka na małej tarczy;
  • 20 minut aktywna rozgrzewka na dużej tarczy przy niskiej kadencji – 75-80;
  • dziewięciokrotny podjazd na odcinku 1 km na dużej tarczy przy niskiej kadencji 70-75; 3x na stojąco, 3x na siedząco, 3x na siedząco nie pomagając sobie rękoma;
  • 40 minut aktywna regeneracja – bardzo spokojny powrót do domu na małej tarczy.

Niedziela

Jazda na rowerze przez 150 minut:

  • trening typowo wysiedzeniowy, wysoka kadencja, 75% tętna maksymalnego.

 

Zobacz poprzednie części:

Trenuj z Tomaszem Domagałą i X-Bionic #1

Trenuj z Tomaszem Domagałą i X-Bionic #2

Trenuj z Tomaszem Domagałą i X-Bionic #4